2024-09-05 06:27:00

"(Ne) drami , molim te"

 Radionica na aktivima Razredne i Predmetne nastave „(Ne) drami, molim te“: Učimo asertivnu komunikaciju

Radionicu pod nazivom „(Ne) drami, molim te“, održala je stručna suradnica knjižničarka Dijana Bagarić Mišura, a glavni cilj bio je osvijestiti i ponoviti principe asertivne komunikacije među sudionicima. Radionica je osmišljena kako bi učiteljima pomogla prepoznati važnost ljudske komunikacije te usvojiti tehnike koje poboljšavaju svakodnevne interakcije.

Kroz niz igara, glumačkih vježbi i simulacija stvarnih situacija, sudionici su imali priliku reflektirati vlastite komunikacijske stilove, osvijestiti učinke tih stilova na druge, te uvježbati načine kako na konstruktivan način rješavati konflikte.  Ključna saznanja radionice

Knjižničarka Dijana Bagarić Mišura istaknula je nekoliko važnih spoznaja koje su proizašle iz radionice:

1. Komunikacija kao temelj socijalnih interakcija: Naše komunikacijske vještine značajno utječu na kvalitetu naših odnosa, kako privatnih tako i profesionalnih. Kroz igru i glumu, sudionici su osvijestili ulogu neverbalne komunikacije te važnost jasnog izražavanja vlastitih misli i osjećaja.

2. Naučeni obrasci ponašanja: Često se ponašamo prema obrascima koje smo usvojili tijekom života, no ti obrasci ne bi smjeli biti izgovor za agresivno ili pasivno ponašanje. Prepoznavanje tih obrazaca prvi je korak prema promjeni.

3. Asertivnost se može naučiti: Asertivna komunikacija nije urođena vještina, već se može naučiti i uvježbati. Kroz vježbe i primjere, sudionici su dobili priliku isprobati nove načine izražavanja koji su konstruktivni i obzirni prema sugovorniku.

4. Tehnike rješavanja sukoba: Radionica je ponudila konkretne alate i tehnike koje pomažu u rješavanju sukoba na zdrav i produktivan način. Kroz simulacije konfliktnih situacija, sudionici su vježbali pristupe koji potiču dijalog i smanjuju napetost

 Zaključak

Radionica „(Ne) drami, molim te“ podsjetila nas je da su naši komunikacijski stilovi promjenjivi i da radom na njima možemo poboljšati kvalitetu svojih odnosa. Naučeni obrasci ponašanja ne smiju biti isprika za neodgovorno komuniciranje – asertivnost, kao ključ kvalitetne komunikacije, može se naučiti i prakticirati. Redovitim vježbanjem tehnika asertivnog ponašanja i konstruktivnog rješavanja sukoba možemo značajno unaprijediti svoje socijalne interakcije, obogatiti osobni život te podići razinu kvalitete svakodnevne komunikacije.

Radionica je bila prilika za sve sudionike da zastanu, preispitaju svoje komunikacijske navike i otvore vrata učinkovitijem i zdravijem načinu izražavanja.


Osnovna škola "Prof. Blaž Mađer" Novigrad Podravski