2020-01-08 09:50:47

INTERVJU - VIŠNJICA ŠESTAK

Višnjica Šestak učiteljica je razredne nastave u PŠ Plavšinac, stoga ju učenici naše škole nemaju često prilike vidjeti na hodnicima. Upravo to je potaknulo znatiželju članova naše Novinarske skupine koji su odlučili intervjuirati učiteljicu Višnjicu i saznati nešto više o njoj.(klikom na opširnije pročitajte cijeli intervju)

Možete li nam se predstaviti u nekoliko rečenica?

Zovem se Višnjica Šestak, učiteljica sam razredne nastave. Moje prvo radno mjesto bilo je u Velikom Pogancu 1984. godine i odmah sam počela u 1. razredu.

 

Koliko dugo radite kao učiteljica?

Radim već 32 godine kao učiteljica. Radila sam 2 i pol godine kao odgajateljica i radila sam godinu i pol dana kao staklarka.

 

Gdje ste sve radili?

Radila sam u Domu za djecu „Svitanje“, imala sam svoju staklarnu što je bio pravi izazov za nekoga tko nikada nož za staklo nije držao u ruci. Prva dva mjeseca ruke su mi bile izrezane na sve moguće načine, međutim nakon toga nikakvo staklo za mene više nije strah.

 

Jeste li oduvijek htjeli biti učiteljica?

Htjela sam biti učiteljica, ali ne baš oduvijek. Posebno zanimanje za rad s djecom kod mene je potaknuto kada sam išla u srednju školu. Kolegice iz Daruvara su me pitale bi li ja njima pomogla u vođenju jata poletaraca. Tako je krenulo. Onda se s tim poletarcima igrate, učite sve o snalaženju u prirodi, svirate i pjevate.

Ja sam ustvari htjela upisati Elektrotehnički fakultet, međutim uplašila sam se matematike, a otac mi je rekao da mi neće godinu za godinom plaćati. Tako sam onda razmišljala: „Zašto ja ne bih bila učiteljica?“ Upisala sam studij u Gospiću, završila ga i zaposlila se.

 

 

Zašto ste se odlučili za ovo zanimanje?

Prvenstveno zbog toga što je to poziv. Kada njegujete ljubav prema djeci i kada želite s djecom provesti cijeli život onda je zanimanje učitelja jedno od najboljih zanimanja.

 

Jeste li razmišljali o drugom poslu?

Nisam razmišljala o drugom poslu. No, Mogla bih se s puno toga baviti.

 

Koliko dugo traje vaš prosječni radni dan?

Otprilike 10 do 12 sati. Za svaki nastavni sat potrebno se pripremiti, što ne uključuje samo pisanu pripremo nego i listiće, prezentacije, filmove, posebne pripreme za početno čitanje i pisanje, a dođem li nespremna na nastavu onda je to gubljenje vremena i ne mogu 100% biti posvećena svojim učenicima, a moram biti. Svi moramo biti.

No, kako vrijeme odmiče, tako je moje pripremanje za nastavu sve kraće i kraće, ali to ne znači da je ono manje kvalitetno. U mojoj su školi svi ormari puni. Imamo hrpu didaktičkih igara i pomoćnih materijala, a svake godine izrađujem nova pomagala za rad s djecom.

 

Smatrate li da imate dovoljno slobodnog vremena?

Slobodno vrijeme ovisi o tome kako si ga isplanirate. Ako nemate nikakvih zanimanja onda imate slobodnog vremena dovoljno. Ako imate nekakvih zanimanja onda si morate vrijeme jako dobro isplanirati kako bi vam bilo dovoljno za sve. Ponekad se nađem u stisci kada se nekoliko stvari poklopi isti dan. Uglavnom uz dobru organizaciju rada uvijek ima vremena. Jedino nemam vremena za sebe osobno, ali ga posvećujem svima. Međutim, kada uzmete da je to ustvari moje vrijeme onda ga imam.

 

Što radite u slobodno vrijeme?

Nakon što dođem kući, skuham kavu i odigram igricu. Tajnica sam Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono već 10. godinu. Udruga je osnovana 2010. u Zagrebu, okuplja učitelje razredne nastave i bavi se virtualnom edukacijom učitelja razredne nastave.

 

Koje su razlike između rada u područnoj i matičnoj školi?

Ja radim u kombiniranom razrednom odjeljenju, a u matičnoj školi su čisti razredi. Imam manje učenika pa se svakom djetetu mogu dovoljno posvetiti. Prisutno je i međugeneracijsko učenje u kojem stariji učenici pomažu mlađim učenicima. Uvijek sve radimo zajedno.

 

Smatrate li da je potrebna veća odgovornost za radu u područnoj školi nego u matičnoj?

Odgovornost je ista. U matičnoj školi je dobro da postoji više učitelja pa se neki poslovi mogu raspodijeliti. Te sve iste poslove imam i ja u područnoj školi. Moje radno vrijeme u školi počinje u 6.30 i završava u 12.40.

 

Smatrate li da ste strogi?

Mnogi kažu da djelujem jako strogo. Mislim da i jesam. Nisam stroga radi toga da bi se mene netko bojao nego sam dosljedna. Nisam stroga u smislu da dijelim jedinice. Ja uopće ne volim ocjenjivati djecu. Dijeljenje ocjena mi je najteži učiteljski zadatak.

 

Kako nagrađujete svoje učenike?

Svakako. Zagrljajem, dodatnom igrom, radom na laptopu, čitanjem priča, odlaskom u dvoranu i slično. Četvrtkom prva dva sata učenici imaju vjeronauk pa tada imam vremena svojim učenicima skuhati nešto što vole jesti.

 

Koje je vaše mišljenje o domaćoj zadaći?

Domaće zadaće su jako dobra stvar. One trebaju biti umjerene i takve da svatko na svoj način provježba ono što mu još malo „škripi“. Kod mene je to lagano jer imam samo 4 učenika. Kada ih imate više onda je to već malo teže.

 

Učiteljica Višnjica Šestak na nas je ostavila dojam vrckave i komunikativne osobe. Iako za sebe kaže da je stroga, na nas uopće nije ostavila takav dojam.

Novinarska skupina

 


Osnovna škola "Prof. Blaž Mađer" Novigrad Podravski