Elementi praćenja i ocjenjivanja u nastavi glazbene kulture 4.-8.r.
Cilj poučavanja u nastavi glazbene kulture nije rezultat, već proces!
Vrednovanje je permanentna i suradnička aktivnost u razredu. Učenici sami, svaki sat trebaju procijeniti u čemu su bili dobri, gdje je njihov uspjeh, koje su mogućnosti njihova daljnjeg napretka i individualnog razvoja sposobnosti. Motivacija za učenje ne bi trebala biti vanjska, usmjerena na samu ocjenu, već na učenikov razvoj, napredak i uspjeh u predmetu.
Prema Pravilniku o praćenju i ocjenjivanju učenika neophodno je imati najmanje dvije ocjene u pojedinom polugodištu iz svakog elementa, a elementi u glazbenoj kulturi su:
- pjevanje i sviranje – lijepo i razgovijetno pjevanje, aktivno i precizno sviranje, prepoznavanje pjesama
- ritam, intonacija i notno pismo – analiza pjesama (notne vrijednosti, glazbeni oblik, sadržaj i vrsta pjesme, glazbene oznake), radni listići
- osnove glazbene umjetnosti – aktivno slušanje glazbe – vođenje dnevnika u kajdanku (uočavanje izvođača, tempa, dinamike, metra, sloga, stila, oblika, glazbene vrste…) prepoznavanje skladbi, te usvojenost osnovnih muzikoloških pojmova
- odgojni učinci rada – aktivno sudjelovanje u nastavi, kultura ponašanja na satu prema učenicima i učiteljici, praćenje glazbenih događaja, posjet koncertima i kazalištu, sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima i nastupima u školi i izvan nje
- uz klasično, usmeno ispitivanje, ocjenjuje se i odnos prema radu, nošenje pribora i izrada zadanih zadataka, pismeno jednom pred kraj polugodišta
- tri usmene opomene tijekom sata za ometanje nastave rezultirat će negativnom ocjenom
Samovrjednovanje učenika/učenice:
- na nastavi glazbene kulture najviše mi se svidjelo…
- na nastavi glazbene kulture najteže mije bilo…
- na nastavi glazbene kulture zalagao/zalagala sam se: a) najviše što mogu, b) samo kad sam bio/bila dobro raspoložena, c) najmanje što sam mogao/mogla
- na nastavu sam donosio/donosila zadani pribor: a) uvijek, b) pokatkad, c) malokad, d) nikad
- ocjeni svoje ukupno zalaganje na nastavi glazbene kulture ocjenom: a) odličan, b) vrlo dobar, c) dobar, d) dovoljan i e) nedovoljan
MJERILA PRAĆENJA I VREDNOVANJA POSTIGNUĆA UČENIKA