Naziv projekta : Alati za moderno doba

Cilj provedbe preventivnog programa Alati za moderno doba je osnaživanje učenika za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i ostvarivanje pozitivnih razvojnih ishoda. Provedbom preventivnog programa obuhvaćene su međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje i Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Učenici će moći:
  • Povezati društvene norme i prihvaćenost
  • Objasniti svoje mogućnosti i ograničenja, prednosti i nedostatke, stavove i uvjerenja
  • Analizirati povezanost misli-emocije-ponašanje
  • Procijeniti kada, kako i s kime može razgovarati o svome emocionalnom stanju
  • Uvidjeti što želi unaprijediti u svome ponašanju
  • Usporediti i pratiti svoje napredovanje
  • Opisati prava drugih i osobne slobode
  • Povezati važnost prezentiranja svojih jakih strana te važnost zastupanja svojih i tuđih prava
  • Povezati svoje i tuđe stavove, izbore i postupke s posljedicama
  • Poznavati nenasilne strategije rješavanja sukoba i prepoznati situacije koje mogu dovesti do sukoba
  • Objasniti važnost suradnje
  • Prepoznati oblike asertivnog ponašanja i govoriti o dobrobiti timskog rada
  • Prepoznati ugrožavajuće društvene situacije za mlade, različite vrste zlostavljanja
  • Opisati posljedice nedovoljnog sna i umora i raspravljati o njima
  • Prepoznati znakove osobnog umora i nedostatka sna te znakove pretjeranog boravka pred ekranom
  • Navesti i objasniti vrste pritiska u prijateljskim odnosima i načine kako im se oduprijeti
  • Razlikovati svoje od tuđih potreba, ponašanja, osobina i osjećaja
  • Objasniti razlike između asertivnoga, pasivnoga i agresivnoga ponašanja
  • Prepoznati izvore i znakove stresa
  • Opisati kratkoročne i dugoročne posljedice ovisničkoga ponašanja na pojedinca i zajednicu
  • Prepoznati prepreke i probleme koji mogu nastati u digitalnome okruženju te načine na koje ih može riješiti i tomu prilagođava svoje postupke
  •   Prepoznati prednosti i ograničenja različitih oblika komunikacije svojstvenih za formalno i neformalno okružje
  • Pojekt su provodile pedagoginja Katarina Švarbić i vjeroučiteljica Marijana Ćorić u sedmom i osmom razredu. Aktivnosti koje su se izvodile pratile su priručnik te radne bilježnice koje su učenici dobili. Provedba projekta tekla je u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom u Zagrebu. Projekt se sastojao od inicijalnog te finalnog anketiranja učenika između kojeg je provedeno 11 radionica s tematikom razvoja i jačanja socioemocionalnih vještina.
Skip to content