Naziv projekta : Alati za moderno doba
Cilj provedbe preventivnog programa Alati za moderno doba je osnaživanje učenika za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i ostvarivanje pozitivnih razvojnih ishoda. Provedbom preventivnog programa obuhvaćene su međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje i Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Učenici će moći:
- Povezati društvene norme i prihvaćenost
- Objasniti svoje mogućnosti i ograničenja, prednosti i nedostatke, stavove i uvjerenja
- Analizirati povezanost misli-emocije-ponašanje
- Procijeniti kada, kako i s kime može razgovarati o svome emocionalnom stanju
- Uvidjeti što želi unaprijediti u svome ponašanju
- Usporediti i pratiti svoje napredovanje
- Opisati prava drugih i osobne slobode
- Povezati važnost prezentiranja svojih jakih strana te važnost zastupanja svojih i tuđih prava
- Povezati svoje i tuđe stavove, izbore i postupke s posljedicama
- Poznavati nenasilne strategije rješavanja sukoba i prepoznati situacije koje mogu dovesti do sukoba
- Objasniti važnost suradnje
- Prepoznati oblike asertivnog ponašanja i govoriti o dobrobiti timskog rada
- Prepoznati ugrožavajuće društvene situacije za mlade, različite vrste zlostavljanja
- Opisati posljedice nedovoljnog sna i umora i raspravljati o njima
- Prepoznati znakove osobnog umora i nedostatka sna te znakove pretjeranog boravka pred ekranom
- Navesti i objasniti vrste pritiska u prijateljskim odnosima i načine kako im se oduprijeti
- Razlikovati svoje od tuđih potreba, ponašanja, osobina i osjećaja
- Objasniti razlike između asertivnoga, pasivnoga i agresivnoga ponašanja
- Prepoznati izvore i znakove stresa
- Opisati kratkoročne i dugoročne posljedice ovisničkoga ponašanja na pojedinca i zajednicu
-
Prepoznati prepreke i probleme koji mogu nastati u digitalnome okruženju te načine na koje ih može riješiti i tomu prilagođava svoje postupke
-
Prepoznati prednosti i ograničenja različitih oblika komunikacije svojstvenih za formalno i neformalno okružje
-
Pojekt su provodile pedagoginja Katarina Švarbić i vjeroučiteljica Marijana Ćorić u sedmom i osmom razredu. Aktivnosti koje su se izvodile pratile su priručnik te radne bilježnice koje su učenici dobili. Provedba projekta tekla je u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom u Zagrebu. Projekt se sastojao od inicijalnog te finalnog anketiranja učenika između kojeg je provedeno 11 radionica s tematikom razvoja i jačanja socioemocionalnih vještina.