U sebe vjeruj, ❤️ djeluj
Učenici kroz igru, suradnju i zahvalnost uče bolje razumjeti sebe i druge.
Početkom listopada započeli smo s provođenjem projekta „U sebe vjeruj, srcem djeluj“.
Projektom želimo potaknuti osnaživanje učenika kroz razvoj samopoštovanja, samopouzdanja i emocionalne pismenosti kako bi bolje razumjeli sebe i druge, djelovali s povjerenjem i otvorenošću te razvijali pozitivnu sliku o sebi.
Prvi susret protekao je u opuštenom ozračju. Igrali smo različite igre upoznavanja i socijalizacije koje su nas potaknule na suradnju, smijeh i međusobno povezivanje. Na drugom susretu nastavili smo se družiti kroz igre u kojima je bilo važno surađivati, dogovarati se i zajedno dolaziti do rješenja (izrađivali smo strojeve svojim tijelima i zabavili se). To je bio uvod za treći susret na kojem smo se bavili našim vrijednostima i zajedničkim pravilima kako bismo se svi osjećali uvaženo i sigurno u zajedničkim susretima.
Na trećem i četvrtom susretu posvetili smo se stvaranju zajedničkih pravila temeljenih na vrijednostima koje su nam svima važne. Pravila smo zabilježili na plakat i kroz igru ih pretvorili u svakodnevnu praksu našeg druženja. Mjesec smo završili i vježbom disanja u kojoj su nam pomogli plišanci koje su djeca donijela sa sobom – kao podsjetnik na mir, toplinu i zajedništvo koje zajedno gradimo. Iskoristilo smo ove susrete i za druženje s najnovijim naslovima koje imamo u knjižnici kao što su slikovnice Kako biti bolji, Zašto se treba ispričati i Diši kao medo.
Svaki novi susret prilika je da otkrivamo što nam je potrebno i upoznajemo sami sebe, učimo slušati jedni druge i dijeliti svoja iskustva u sigurnom i ohrabrujućem okruženju, a poseban naglasak stavljamo na izražavanje zahvalnosti.
Veselimo se svakom novom susretu i prilici da se igramo, učimo i rastemo zajedno!
Kako nam je bilo možete vidjeti i na fotografijama.
Pozdrav iz školske knjižnice.
Projekt „U sebe vjeruj, srcem djeluj“
Cilj projekta „U sebe vjeruj, srcem djeluj“ jest osnaživanje učenika kroz razvoj samopoštovanja, samopouzdanja i emocionalne pismenosti kako bi bolje razumjeli sebe i druge, djelovali s povjerenjem i otvorenošću te razvijali pozitivnu sliku o sebi.
Kroz različite interaktivne i iskustvene aktivnosti, učenike se potiče na izražavanje emocija, prepoznavanje vlastitih snaga, prihvaćanje različitosti i donošenje odluka u skladu s vlastitim vrijednostima. Naglasak je na razvoju unutarnje motivacije, suosjećanja, otpornosti i suradničkog ponašanja, uz stvaranje sigurnog i podržavajućeg okruženja u kojem se učenici osjećaju prihvaćeno, viđeno i vrijedno – bez obzira na razlike, teškoće ili nesigurnosti koje nose sa sobom.
U sklopu projekta učenici sudjeluju u radionicama koje uključuju razgovore, igre uloga, vođene refleksije, rad u paru i malim skupinama te kreativno izražavanje kroz crteže, kolaže, pisanje i simboličko predstavljanje emocija. Kroz takve aktivnosti učenici uče prepoznati, imenovati i izražavati emocije, dijeliti osobna iskustva na siguran i nenametljiv način, razvijati aktivno slušanje i uvažavanje različitih perspektiva.
Kreativni i refleksivni zadaci potiču ih na promišljanje o stvarnim životnim situacijama, mogućim reakcijama i rješenjima, dok izradom plakata, stripova, poruka podrške i motivacijskih kartica učenici promiču vrijednosti projekta – vjeru u sebe, suosjećanje, otpornost, hrabrost, poštovanje i brigu o sebi i drugima. Dio aktivnosti uključuje i umirujuće prakse poput vježbi disanja, svjesnosti i vođene vizualizacije koje pomažu u osvještavanju i regulaciji emocija.
Kroz suradnički rad učenici razvijaju osjećaj pripadnosti i timskog duha, a naglasak je na procesu, ne rezultatu – uče da su sve emocije vrijedne i da imaju pravo na svoje osjećaje, mišljenja i unutarnje doživljaje.

